معرفي کتاب هاي انتشارات شورا در وب سايت ايبنا
14 8 1391    

فتح‌الله فروغي، مديرمسوول انتشارات شورا با بيان اين مطلب به خبرگزاري کتاب ايران(ايبنا)، اظهار کرد: تغيير نظام آموزش و پرورش کشور و طرح اضافه شدن پايه ششم به پايه‌هاي تحصيلي ابتدايي از يک طرف و نگرش جديد به چگونگي برنامه‌هاي آموزشي و ويژگي‌هاي تاليف کتاب‌هاي جديد با محوريت فعاليت‌هاي دانش‌آموزان از طرف ديگر، باعث شده تا به توليد کتاب‌هاي آموزشي مرتبط با برنامه‌هاي آموزشي کشور نگاهي ويژه شود.

اين کارشناس حوزه آموزش و پرورش توضيح داد: تغيير نگرش‌ها، آموزش علوم را که بيشتر در حيطه‌هاي شناختي و در سطح دانش مطرح بود، به جنبه‌هاي مهارتي و کاربردي نزديک ساخته است. به‌گونه‌اي که بايد آموزش‌ها بستر لازم را براي کسب مهارت‌هايي مانند مشاهده، برقراري ارتباط، اندازه‌گيري و تفسير فراهم کنند تا زمينه و شرايط لازم براي رشد و بروز خلاقيت دانش‌آموزان فراهم شود.

اين مولف کتاب‌هاي آموزشي افزود:‌ کتاب «راهنماي کار علوم» بر اساس محتواي کتاب جديدالتاليف علوم سال ششم ابتدايي برنامه‌ريزي و تاليف شده است. اين کتاب علاوه بر اين‌که به دانش‌آموزان اين پايه کمک مي‌کند تا به علم و فناوري علاقه‌مند و با کاربرد‌هاي متنوع علوم در زندگي شخصي و اجتماعي آشنا شوند، زمينه‌هاي فراگيري مهارت‌هاي مهم در آموزش علوم مانند اندازه‌گيري، تفسير اطلاعات، فرضيه‌سازي را نيز فراهم مي‌کند.



چاپ نخست کتاب «راهنماي کار علوم» اثر مشترک احمد احمدي و محمدحسن بازوبندي با شمارگان دو هزار نسخه، 96 صفحه و بهاي پنج هزار و 500 تومان در پاييز 1391 از سوي انتشارات شورا راهي بازار نشر شده است.

اين کارشناس حوزه آموزش و پرورش همچنين از چاپ نخست کتاب «کار و راهنماي رياضي ششم دبستان» خبر داد و گفت: اين اثر مي‌کوشد تا در کنار کتاب درسي، دانش‌آموزان را براي رسيدن به اهداف آموزشي ياري کند. 

فروغي توضيح داد: علم رياضي امروزه ديگر فقط مجموعه‌اي از دانش‌ها و روش‌‌هاي رياضي نيست بلکه فرآيندهاي رياضي از جمله حل مساله به عنوان يک رويکرد آموزشي جايگاه خاصي پيدا کرده‌اند.
 
مدير مسوول انتشارات شورا با بيان اين‌که کتاب «کار و راهنماي رياضي ششم دبستان» شامل بخش‌هاي مختلف «فعاليت»، «تمرين»، «مساله»، «بازي و سرگرمي» و «ارزشيابي» است، افزود: در شروع هر بخش از کتاب، فعاليت‌هايي در نظر گرفته شده است تا دانش‌آموزان مفاهيم را با نگاهي متفاوت بررسي کنند. انجام تمرين‌ها در رياضي نقش تثبيت و تقويت يادگيري را دارند. بنابراين، انجام تمرين‌ها به دانش‌آموزان کمک مي‌کند تا در به کارگيري مفاهيم يادگرفته شده مهارت بيشتري پيدا کنند. 

فروغي ادامه داد: حل مساله به دانش‌آموزان فرصت مي‌دهد تا مهارت‌هاي تفکر را در خودشان پرورش دهند. در بخش «بازي و سرگرمي» فرصتي به دانش‌آموزان داده مي‌شود تا در حين بازي و تفريح، مهارت‌هاي خود را در رياضي تقويت کنند و از رياضي لذت ببرند. 

وي در پايان با اشاره به بخش «ارزشيابي» کتاب «کار و راهنماي رياضي ششم دبستان» گفت: در اين بخش دانش‌آموزان با مروري بر آن‌چه در ذهنشان مي‌گذرد، به توصيف نقاط قوت و ضعف فعاليت‌هايشان مي‌پردازند.

چاپ نخست کتاب «کار و راهنماي رياضي ششم دبستان» اثر شهرناز بخشعلي‌زاده با شمارگان سه هزار نسخه، 192 صفحه و  بهاي هشت هزار و 500 تومان به تازگي از سوي انتشارات شورا منتشر شده است.پ


http://ibna.ir/vdccsiqsx2bqpe8.ala2.html لينک خبر در وب سايت ايبنا

منبع: سايت ibna.ir

0
0


دیدگاهی ارسال نمائید.
       

تمامي كالاها و خدمات اين فروشگاه، حسب مورد داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است


عضویت در خبرنامه
محصولات محبوب بایگانی